Tallinna ühistranspordis on nakkusoht viidud miinimumini
Tallinna Linnatransport (TLT) on viinud ühistranspordis ohu viiruse levikuks miinimumini. Sõidukeid puhastatakse ja desinfitseeritakse mitu korda päevas ning graafikuid ei ole vähendatud, mis võimaldab inimestel bussides ja trammides distantsi hoida.
Tallinna Linnatranspordi ASi juhatuse esimees Deniss Boroditš kinnitas, et ka viiruse leviku ajal on ühistranspordi kasutamine turvaline ning sõidukites on viidud nakkusoht minimaalseks.
“Alates viiruse leviku algusest tõhustasime ühissõidukite puhastust. Enam kui 50 töötajat hoolitsevad mitu korda päevas, et liine teenindavad sõidukid oleksid desinfitseeritud ja puhtad. Männiku, Hobujaama, Õismäe ja Balti jaama lõpp-peatustes desinfitseeritakse reisijatesalongi kontaktpindu mitu korda päevas. Lisaks tegelevad desinfitseerimisega kolm mobiilset meeskonda,” kirjeldas Boroditš ettevõtte tegevust ohutu ühistranspordi tagamisel.
Ta rõhutas, et viirusetõrje erineb tavapärasest puhastusest ning tähelepanu tuleb pöörata just kontaktpindadele käsipuudest alates ning istmete ja validaatoritega lõpetades. “Ühistranspordi desinfitseerimist intensiivistasime kohe eriolukorra alguses. Eelnevalt toimus eesliinitöötajatele ohutute ja õigete viirusetõrje võtete ning kaitsevahendite kasutamise koolitus,” selgitas TLT juhatuse esimees, lisades, et protsessis on olulised õigeid vahendeid ja kõigi pindade puhtust tagava tehnoloogia rakendamine.
„Puhastajad kasutavad kaitsevahendid – maske, respiraatoreid, kindaid ja kaitseülikondi, nii et nad ei pea muretsema enda tervise pärast,“ kinnitas Boroditš, täiendades, et kaitsevahendeid, puhastusaineid ja mikrokiudlappe jätkub ja sõitjad võivad olla kindlad, et tehakse kõik takistamaks viiruse levikut ühissõidukites.
TLT juhatuse esimees ütles, et ettevõtte töötajaskond annab endast parima, et tagada ohutu ühistransport ka kriisiajal, ent palju oleneb siiski ka reisijatest. „Kuigi sõitjate arv on eriolukorras kahanenud 80%, pole Tallinn vähendanud ühissõidukite arvu liinidel ega hõrendanud graafikuid, mis tagab olukorra, et ühissõidukites saab hoida vähemalt kahe meetrist vahet kaasreisijatega, mis minimeerib kontakte,“ tõi Boroditš esile.
Eriolukorras on TLT mõelnud ka ühissõiduki juhtide kaitsele. „Suletud on esiuksed ning juhikabiini taha loodud kahe meetri laiune turvatsoon,“ nentis TLT juhatuse esimees.