GALERII: Poolas uusi busse ja tramme uudistamas

4.- 6. märtsini külastasid Hannes Falten, Toomas Hirve, Anne-Mari Orntlich, Ruth Pärn ja Sulev Viks, Poolas Medcomi, Solarise ja PESA tehaseid, et tutvuda elektrilaadurite tootmisega ja kontrollida valmimisjärgus elektribusside vastavust meie nõudmistele ning heita pilk uute trammide ehitusele.

Medcom tehases tutvusime elektribusside laadimissüsteemide ehitusega. Sellest ettevõttest tulevad laadurid, millest hakkavad toidet saama meile saabuvad Solarise elektribussid. Osa meie ettevõttele mõeldud agregaatidest olid juba komplekteeritud ja tutvusime nende tööpõhimõtetega. Meile räägiti ettevõtte arengust ja uutest lahendustest, mis muudavad seal toodetud laadurid töökindlaiks ning säästlikuiks. Arutasime, mis on Medcomis kokku pandud laadurite eelised, milliseks kujuneb kilomeetri läbimiseks vajaliku energia hind ning rääkisime muudel huvitavatel teemadel.

Solarise tehases nägime meie tellitud valmivate busside kontrolli ja vastuvõtumenetlust, mille käigus selgitasime, kas sõidukid vastavad hankekirjeldusele. Põhjalik ülevaatus toimus ühe bussi baasil. Alustasime pantograafist, suundusime edasi salongi ning käisime põhjaliku nimekirja alusel üle jõuallika ning juhtmestiku. Lõpuks jõudsime ka bussi põhja alla. Silma rõõmustas, et võrreldes muudesse riikidesse minevate sõidukitega, on meie busside värvilahenduselt parimad ning need ületavad analooge ka tehnilise varustatuse poolest. Siin tuleb kiita meie asjatundlikke spetsialiste, kes suutsid hanketingimused suurepäraselt kokku panna. Meie bussides on paremad põrandamaterjalid ja mugavamad istmed. Näiteks Itaaliasse tellitud bussides on plastikistmed. Tallinnas ei kujutaks sellist lahendust ettegi.

Bydgoszczis asuvas PESA tehases, mis on üks Euroopa suurim ning kaasaegseim tramme ja ronge tootev ettevõte saime näha, kuidas võtavad ilmet meile mõeldud trammid. Käisime kohalike inseneridega läbi mõned kitsaskohad Tallinna trammide tootmisel, mis meie hinnangul vajasid lahendust. Esimene meile mõeldud tramm on komplekteerimisel, selle valmimistähtaeg jääb aprilli lõppu ning Tallinnasse jõuab see mais. Kohaletoimetamine toimub seekord kahes osas veokitele laaditult ning pannakse meie depoos lõplikult kokku. Enam kui 3000 töötajaga tehases valmib aastas umbes 70 trammi, ent põhiliselt keskendutakse reisirongide ehitusele.

Peale tehaste külastamist võib rahuliku südamega kinnitada, et bussid ja trammid, mida pikisilmi ootame, saabuvad kompleksetena ning nende ehitamisel on arvestatud meie soove.

Hannes Falten
teenindusdirektor

Vaata galeriid allpool!

10