Planeeritud seisuplatside joonimine on nüüdseks lõpetatud

Värskelt joonitud Kadaka tee bussipargi kontori tagune ala. Foto: erakogu.

Meil on hea meel teatada, et nüüdseks on planeeritud lõppjaamade seisuplatsid, bussipargid ning depood joonitud. Suure töö eestvedajaks oli Ahti Jakson, kes omalt poolt tänab paigutajaid, trollijuhte, Pent Paalbergi, Moonika Visterit ning Imre Speeki.

Joonimisel oli mitu eesmärki. Vähendada platsidel liiklusõnnetuste tekkimise ohtu, suurendada ühtlasi liiklusohutust ning et ühissõidukijuhtide jaoks oleks lihtsam ja arusaadavam liiklus- ning parkimiskorraldus.

Toome teieni konkreetsete joonitud lõppjaamade seisuplatside, bussiparkide ja depoode joonimise põhjused.

Kadaka tee 62a

Vajalikkus tulenes sellest, et:

  • Jooned olid kulunud
  • Trassil puudusid ülekäigurajad
  • Sotsiaaltranspordi uued parkimiskohad seoses 15 elektribussi saabumisega
  • Majandussõidukitele uued parkimiskohad
  • Tehnoabi sõidukitele uued parkimiskohad.

Vana-Lõuna 41

  • Jooned olid kulunud ning liiklusohutuse seisukohast on ääretult oluline, et trammijuht näeks nii stoppjooni kui ka ohutut külgvahet tähistavaid jooni.

Paldiski mnt 221

Antud lõppjaama seisuplats oli üks keerulisemaid, kuna:

  • Seisuplatsile rajati elektribusside laadimistaristu, mis vähendas platsil parkivate busside arvu.
  • Läbirääkimised toimusid naaberkrundi (Paldiski mnt 219c) arendajaga ning Tallinna Transpordiametiga, leidmaks kõiki osapooli rahuldav lahendus.

Kuna detailplaneeringut ei ole täielikult rakendatud, võitsime platsil elektribusside laadimistaristust vasakul parkivatele bussidele juurde igale parkimisrajale ca 6 meetrit ning elektribussidest paremale jäävatele parkimisradadele juurde ca 10 meetrit. See tähendab, et suurenes platsi mahutavus ning ohutu pikivahe. Lisaks on iga parkimisrada nummerdatud mõlemalt poolt, mis lihtsustab oluliselt bussijuhile parkimisinfo edastamist ning parkimiskorraldus on ka bussijuhile arusaadavam.

Kärberi 64 ja Ümera 31

Olemasolevad jooned olid pea täielikult kulunud ning mõlemal platsil oli palju auke, mis oli vaja ära parandada.

Männiku tee 125a

Olemasolevad jooned olid pea täielikult kulunud. Lisaks olid lumesahad talveperioodil puruks lükanud kummist tõkendid, mis varem takistasid tagurdavatel bussidel sõitmast taga olevate objektide ja puude otsa. Männikul on vaja veel kollaseid jooni uuendada.

Akadeemia tee 72

Olemasolevad jooned olid kulunud. Lisaks lõppes platsil auto esinduse rendileping ning saime seisukohti tänu sellele juurde.

Akadeemia tee 29

  • Seisuradadel jooned puudusid
  • Trollijuhtidel lihtsam nüüd hoida ohutut külgvahet
  • Selgelt eristatav läbipääsurada
  • Parkivatel bussidel selgelt näha seisuraja piirid.

Keskuse 5

Antud platsil jooned ilusti näha ning joonte uuendamist ei olnud vaja sel aastal teha.

Paldiski mnt 48c

Trollipark oli ääretult keeruline objekt, mida joonida, sest puudusid enamuses varasemad jooned ning ka täielik liikluskorraldusskeem.

  • Edastasime korrektsed sisendid liikluskorraldusskeemi koostajale
  • Kaasasime joonimisel paigutajad, grupijuhi ning ka trollijuhte
  • Suurenes märgatavalt liiklusohutus.

Trollipargis on jäänud joonida ainult sõiduautode parkla osa.

Rannamäe tee 5

  • Paigaldati uus asfaltkate
  • Vajalikud liiklusmärgid (20 km/h, peatumis- ja parkimiskeelumärgid jne)
  • Täiendatud liikluskorraldusskeem
  • Aia ja soojakute juures paigaldati parkimiskohtadele kummitõkised, et bussijuhid ei tagurdaks puudele otsa
  • Platsil oleva tänavavalgustuse täiendamiseks on tellitud projekt ning loodame, et sügiseks saab ka see teostatud.

Peterburi tee 73

Peterburi tee bussipargis rajasime juurde 25 parkimiskohta eesmärgiga vähendada bussidel aastas kogunevaid tühikilomeetreid. Selleks plaanis suunata Kadaka tee 62a bussipargist Peterburi tee 73 asuvasse bussiparki 32 bussi. Hetkel on suunatud Peterburi teele 10 bussi ning sügisel on plaanis veel juurde suunata 22 bussi.

Teine etapp on rajada antud parkimiskohtadele bussidel oleva üldaku laadimiseks elektrikilbid ning vajadusel saame selleks joonimist korrigeerida. Oluline on, et bussidel jääks piisavalt ruumi manööverdamiseks ega suureneks kuidagi oht nii omavaheliste avariide tekkimiseks kui ka elektrikilpidele otsa sõitmiseks.

Ahti Jakson
Liiklusjärelevalve valdkonnajuht

7