Oleme kinnitanud uue töökeskkonnanõukogu ja töökeskkonnavolinikud
Oleme kinnitanud uue töökeskkonnanõukogu ja töökeskkonnavolinikud. Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 18 alusel vähemalt 150 töötajaga ettevõttes moodustatakse tööandja algatusel töökeskkonnanõukogu, kus on võrdselt tööandja määratud esindajaid ja töötajate valitud esindajaid. Töökeskkonnanõukogu valib oma liikmete hulgast esimehe ja tema asetäitja. Töökeskkonnanõukogu liikmete nimed ja nende volituste kehtimise ajad pannakse välja nähtavale kohale. Töökeskkonnanõukogu analüüsib korrapäraselt ettevõtte töötingimusi, registreerib tekkivad probleemid ja teeb tööandjale ettepanekuid nende lahendamiseks ning jälgib vastuvõetud otsuste täitmist. Töökeskkonnanõukogu esitab oma ettepanekud tööandjale kirjalikult.
TÖÖKESKKONNAVOLINIK
Töökeskkonnavolinik on töötajate valitud esindaja töötervishoiu ja tööohutuse küsimustes (Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse §18).
Töökeskkonnavoliniku kohustused:
– jälgib, et töökohas oleksid rakendatud töötervishoiu ja tööohutuse abinõud ning et töötajad oleksid varustatud töökorras isikukaitsevahenditega;
– osaleb oma töölõigus toimunud tööõnnetuse ja kutsehaigestumise uurimisel;
– teatab ohuolukorrast või töökeskkonnas avastatud puudusest viivitamata töötajatele ja tööandjale või tema esindajale ning nõuda tööandjalt puuduse kõrvaldamist võimalikult lühikese aja jooksul;
– jälgib, et töötajad saaksid töötervishoiu ja tööohutuse valdkonnas vajalikud teadmised, juhendamise ja väljaõppe;
– jälgib, et tööandja on korraldanud töötervishoiuteenuse osutamise.
Töökeskkonnavolinikul on õigus nõuda tööandjalt ettenähtud töötervishoiu ja tööohutuse abinõude rakendamist, töötajate varustamist töökorras isikukaitsevahenditega ning teha ettepanekuid ohuallika kõrvaldamiseks ja töökeskkonna parandamiseks
