Mai alguses tõuseb kvaliteeditasu 1 eurole

Heameel on teada anda, et 1. maist 2025 tõuseb sõidukijuhtidele ja paigutajatele, tehnilise abi juhtidele, veeremikoristajatele, remondi, hoolduse, agregaatide ja infra töötajatele mõeldud kvaliteeditasu (endise nimetusega tulemustasu) 10 sendi võrra ehk see suureneb 0,90 sendilt 1 eurole tunnis.
Nimetatud muudatus sai kokku lepitud juba 2025. aasta kollektiivlepingu läbirääkimistel ning on seotud kvaliteeditasu süsteemiga. Kvaliteeditasu süsteem loob selge ja läbipaistva seose töö kvaliteedi ja tasustamise vahel.
Mis on kvaliteeditasu?
Kvaliteeditasu (varem tuntud kui igakuine tulemustasu) on tasu, mida makstakse tööülesannete korrektse ja õigeaegse täitmise eest. Kvaliteeditasu kriteeriumites on ära määratletud, milliste rikkumiste korral kas tasu ei saa või tasu vähendatakse. See loob selguse töötasu kujunemises, kuid pakub ka õppimisvõimalust ja käitumise muutmist läbi vahetute juhtide tagasisidestamise, kus grupijuhid vestlevad oma meeskonnaliikmetega rikkumiste korral. Meie eesmärk on kvaliteetse teenuse osutamine Tallinna linnas ühistranspordiga liiklejatele ja samas vähendada ka avariisid, kaebuseid ja ettesõite, sest need toovad meile suuremalt või vähemal määral rahalist ja mainekahju.
Kvaliteeditasu süsteem hõlmab lisaks sõidukijuhtidele ja paigutajaid, tehnilise abi juhte, veeremikoristajaid, remondi, hoolduse, agregaatide ja infra töötajaid. Kuna kõik tööd ei ole ühesugused, siis kõigi tööde kvaliteedinäitajaid vaatasime koos vahetute juhtidega ning lõime neile hindamise kriteeriumid.
“Hea teenindus ja tugev teeninduskultuur ei ole ainult klientide rahulolu küsimus – see mõjutab otseselt ka meie ettevõtte tulemuslikkust ja jätkusuutlikkust. Kui meie töötajad pakuvad kvaliteetset teenust, vähenevad reisijate kaebused, paraneb meie maine ja suureneb usaldus ühistranspordi vastu. See omakorda aitab kaasa paremale töökorraldusele. Vähem avariisid ja rikkumisi tähendab madalamaid kulusid remondile ning kindlustusele, mis võimaldab meil investeerida töötajate heaolusse, töötasudesse ja parematesse töötingimustesse. Kui bussijuhid, remondi eest vastutavad töötajad ja ülejäänud täidavad oma ülesandeid hoolikalt ja vastutustundlikult, aitab see vähendada ettenägematuid kulusid ning tagada, et palga- ja tulemustasude süsteem püsib jätkusuutlik ja õiglane. Seega ei tähenda hea teenindus ainult viisakat käitumist reisijatega – see aitab kogu ettevõttel paremini toimida ja kõigil kindlamalt tööd teha.”
Maigi Raukas
Personalidirektor