Lõppjaamad saavad järjest uuendatud

Tulevikus peaks lõppjaam nägema välja selline.

Loe ka 06.05.2024 intervjuud TLT juhatuse liikme Andrei Novikoviga lõppjaamade tulevikust SIIN.

TLT on kinnitanud lõppjaama kontseptsiooni, mille eesmärk on luua TLT lõppjaamade standard. Standardis on kirjeldatud nõuded, mille järgi tulevikus luuakse, rekonstrueeritakse, sisustatakse ja kujundatakse töötajate puhkamise tingimused ning tagatakse nendes töötajate teenindamine.

Kontseptsiooni realiseerimisega on eesmärk kasvatada töötajate rahulolu töökeskkonnaga ning viia TLT lõppjaamad vastavusse kaasaegse teenindusettevõtte kuvandiga. Töötajate rahulolu kasvades töötingimustega muutub ka teeninduskvaliteet ning töötajate suhtumine reisijatesse.

Kontseptsiooni lisaeesmärk on kirjeldada ära ka protsessid, mis tagavad lõppjaamade paigaldamise (loomise) ja kaotamise ning töötajate teenindamise (iseteeninduse) protsessi.

Olemasolevate lõppjaamade ülesehitus ja seisukord on väga erinevad: suuremad, keskmised ja väiksed. Suurem osa lõppjaamasid on rajatud ehitussoojakutesse. Enamasti on nende sisustus ja mugavusaste minimaalne. Väliselt näevad lõppjaamad välja tavapäraste ehitussoojakutena ning neil puudub TLT tunnus ja need ei anna edasi TLT kuvandit. Puudub igasugune teenuse pakkujat eristamise tunnus, ühtne stiil ning tööandja väärtusi ja brändi eristav visuaalne kuvand.

Kontseptsiooniga on lõppjaamad jaotatud kolme suuremasse kategooriasse kasutuses olevate ja planeeritavate hoonetüüpide järgi:

  • Hoones paiknevad lõppjaamad
  • Moodulehitises paiknevad lõppjaamad
  • Lõpp-peatused käimlatega

Üldise kontseptsiooni sisemise visuaali prototüübiks rekonstrueeriti trammiliini lõppjaama paviljon aadressil Tondi 17a ning hetkel käivad projekteerimistööd ka Õismäe tee 109 hoone esimesel korrusel paiknevates mitteeluruumides. Õismäe tee 109 ehitustööde lepinguline lõpptähtaeg on 08.01.2025. Pärast Õismäe tee 109 ruumide valmimist kaotatakse Paldiski mnt 221 aadressil asuvad olmesoojakud.

Siseviimistluses kasutatud seinavärvid.

Kontseptsiooniga on määratud ka lõppjaamade väline kuvand, mis hakkab erilist rolli mängima moodulehitistesse rajatavate lõppjaamade osas. Eesmärk on linnapildis eristada TLT lõppjaamasid teistest ehitistest.

  • Väline kuvand on praktilistel kaalutlustel määratud tumedat tooni, sh mustad aknaraamid. Lisakaitset pakuvad mustad metallist grafiti kaitsevõred.
  • Kõik lõppjaamad omavad alati heledates TLT toonides logo (valgustatud).

Üldise kontseptsiooni välimise visuaali prototüübiks rekonstrueeritakse Tondi 17a trammiliini lõppjaama paviljoni fassaad ja katus. Paviljoni ehitustööde lõpptähtaeg on 31.12.2024.

Sirje Püüa
Projektijuht

6