Ikarusega läbi öise linna

Ikarus-260 036TAK. Foto: Mark Kitajev

Öeldakse, et kes ei mäleta minevikku, elab tulevikuta. Nähtavasti on TLT teenindusettevõttena edukas just seetõttu, et mäletame ja hindame ühistranspordi ajalugu, olgu selleks siis ajaloolised bussid või mullu oma 135. aastapäeva tähistanud Tallinna tramm.

Killuke ühistranspordi minevikust, meie töökate ajaloohuviliste poolt taastatud 1980-ndatest pärineva Ikarus-260 näol, köitis linlaste tähelepanu kahel aastavahetusele eelnenud ööl. Aastaid vanasõidukite taastamise eest seisnud Lasnamäe osakonna juhatajal Andres Koldrel ja ikka heade algatustega kaasa mineval teenindusdirektor Hannes Faltenil tekkis juba mõne kuu eest mõte, tuua linlaste rõõmuks ööliinile kunagi Tallinna tänavaid ilmestanud kollane Ikarus. Mõeldud-tehtud, öödel vastu 30. ja 31. detsembrit läkski buss liinile 94 Balti jaam – Priisle. Huvi erakordse sõiduki vastu osutus oodatust suuremakski ja linlaste vaimustus ajalooga kohtumisel oli nii siiras, et täitis Andrese ja Hannese südamed rõõmuga ja pani pidama plaane, kuidas taolisi üllatussõite inimestele ka tulevikus pakkuda.

Rahulolevad ilmed, säravad naeratused, siiras huvi, äratundmisrõõm ja mälestused noorusajast – need meeleolud peegeldusid sõitjate nägudel. Kuuldus Tallinna öistel tänavatel kurvivast Ungari kaunitarist levis nii sotsiaalmeedias kui ka telefonitsi ja nii sai ajalooline ööbuss reisijatest triiki täis.

Tutvustame siis meiegi selle loo peategelast: Ikarus 260 on Ungaris valmistatud 3-ukseline linnabuss. Üheteist meetri pikkusesse sõidukisse mahub istuma 22 reisijat ja seisma kuni 110. Kogu seda kollast ilu viib edasi mootor võimsusega 142 kilovatti. Tallinnas olid bussid aktiivses kasutuses lausa kolm aastakümmet 1973-2003.

Vahel on hea meenutada möödunud aegu, kui sajad nobedad Ikarused viisid kooli, tööle ja vaba aega veetma ning toimetasid õhtul koju. Hea, et TLT-s on inimesi, kes mõistavad hinnata minevikku, sest nii oskame hõlpsamalt vormida mugava ja kaasaegse ühistranspordi homset päeva.

Ikarus-260 036TAK. Foto: Mark Kitajev
2