Enim tagasisidet saanud lõppjaamade ülevaade: kevad 2023

A. Laikmaa ajutine lõppjaam. Foto: Mark Kitajev

Üha enam saame koolituste ja erinevate infoallikate kaudu teavet, et TLT lõppjaamad eesliinile ei vasta ootustele. Otsustasime teha ringi peale ning vaadata tagasisidest tulenevalt, milline on kitsaskohtadega lõppjaamade seis ning millised on võimalikud arenguperspektiivid järgmise poole aasta jooksul.

1. Balti jaam

Balti jaama lõppjaam on koduks liinidele 2, 21, 21B, 41, 41B ja 59. Üha sagedamini tuuakse välja, et tegemist on kõige suurema mitte ootustele vastava kohaga ja puuduvad inimlikud võimalused näiteks tualetis käia.

Mis on juba tehtud: lammutatud suur amortiseerunud hoone, tõhustatud kuivkäimlate ja soojaku puhastust

Millised on arengupotentsiaalid: sügiseks on valmis uus torustikusüsteem ning toimunud platsi täies ulatuses asfalteerimine, mille järel paigaldatakse sinna soojakute kompleks kus saab kasutada vee ja kanalisatsiooni süsteemi ühendatud tualette ning puhkeruume

2. Hobujaama

Hobujaama on ajutiselt koduks liinidele 8, 34, 38. Hobujaamas olid mitmed kitsaskohad, mis ei vastanud ootustele, kuid seoses ehitustöödega ja liinide vähenemisega asendati soojak värskema vastu.

Mis on juba tehtud: soojak uuendatud, parendatud sisetingimused, sh tualett ja kätepesu

Millised on arengupotentsiaalid: hetkel lähima poole aasta perspektiivis on kõik korras

3. A. Laikmaa (ajutine)

A. Laikmaast väljuvad liinid 1, 29, 40, 48. Alguses oli mitmeid kitsaskohti, et õigeaegselt ei olnud vett, kohvimasinat ja muud inventari, kuid ajapikku said asjad lahenduse.

Mis on juba tehtud: toodud on mitmeid vajalikke tarvikuid, kohvimasin, veeaparaat, diivan

Millised on arengupotentsiaalid: koristuse tõhustamine vastavalt jooksvale tagasisidele

4. Viru (ajutine)

Virust väljuvad liinid 14, 18, 18A. Puhkeruum koos välikäimlaga asuvad üle tee.

Mis on juba tehtud: joogivee tellimus muudeti automaatseks kus iga reede tuuakse joogivett juurde

Millised on arengupotentsiaalid: tulenevalt asukohast ja lühiajalisusest on tegemist ajutise lahendusega

5. Ülemiste jaam T1 keskuse juures (ajutine)

Trammide asendusliini 52 koduks. Kitsaskoht on olnud, et õigeaegselt ei saanud T1 keskuses asuvaid ruume kätte.

Mis on juba tehtud: paigaldatud on kemokäimla, mida juhid saavad keskuse kinni oleku ajal kasutada

Millised on arengupotentsiaalid: mai alguses peab plaanide kohaselt T1 keskuses meile ettenähtud ruum valmima ning ka sisustatud saama, saame ruumi kasutada 24/7

6. Sõjamäe (ajutine)

Sõjamäe on ajutine lõpppeatus liinile 15. Kuigi esmapilgul on puhkeruume raske üles leida, siis asuvad nad B-korpuse 2. korrusel. Sinna peaks kerkima ka TLT ühiselamu.

Mis on juba tehtud: värske remont, …

Millised on arengupotentsiaalid: mugavuste loomine istumisalade näol, kööginurk tsentraalse veeaparaadi ning kohvimasinaga suurde puhkealasse, lauatenniselaud koos muu mööbliga on hankimisel, samuti eraldatakse päevane puhkeala majutusruumide alast, et tekiks majutuvatele juhtidele privaatne tsoon

7. Merivälja pansion

6. liini lõpppeatus. Hetkel on kitsaskohad mugavused, näiteks juhid, kes teavad, et on 6. liinil, peavad arvestama, et toidusoojendamise võimalus puudub, lõunat peab pidama bussis, samuti piiratud puhkamisvõimalused.

Mis on juba tehtud: tõhustatud kuivkäimla koristus

Millised on arengupotentsiaalid: lähima poole aasta perspektiivis muudatusi ette näha ei ole, kuid pikem plaan näeb ette liini algus ja lõpp üle viia teise asukohta

8. Väike-Õismäe

Üks suurimaid lõppjaamasid koos liikluskorraldaja kohapealse olemasoluga.

Mis on juba tehtud: uuendatud kardinad, tõhustatud koristus, regulaarne kohvimasina kontroll

Millised on arengupotentsiaalid: konditsioneeride lisamine, riidenagide lisamine, vana hoone lammutamine ning bussidele parkimiskohtade juurde tekitamine

9. Kotermaa

Kotermaas teeb puhkepause liin nr. 61, kuigi lõunad toimuvad Väike-Õismäel. Kitsal tänaval on kitsaskohaks puhkepausi parkimine, sest samas peatuses peab peatuma ka liin nr. 62, lisaks jõuab ka järgmine 61 enne, kui uus jõuab väljuda.

Mis on juba tehtud: tõhustatud kemokäimla koristust

Millised on arengupotentsiaalid: kuna lõunad toimuvad Väike-Õismäe lõppjaamas, siis lähima poole aasta perspektiivis ei ole muudatusi ette näha

10. Harkujärve

Harkujärve lõppjaam on koduks liinile nr. 27.

Mis on juba tehtud: paigaldatud mööbel, tõhustatud koristust

Millised on arengupotentsiaalid: jälgime jooksvalt olukorda vastavalt laekuvale tagasisidele

11. Kadaka tee 72f

Kadaka lõppjaam on koduks liinidele 9, 11, 23 ja 24. Äsja värskenduskuuri saanud hoone kasutuskõlblik ja mugavustega.

Mis on juba tehtud: remont, avatud kasutuseks teine tualettruum, värskendatud mööbel

Millised on arengupotentsiaalid: Kadaka platsi laiendamine autoturu arvelt, tarnitakse uued diivanid

5